Évnyitó túra a Dunakanyarban

Furcsa a mai kor átlagembere, hisz piedesztálra emeli az egészségtudatos életmódot, de valamiért a legkézenfekvőbb művelésétől, a túrázástól idegenkedik. Rengeteg kifogást hallottam már az évek során, de leginkább a téli kirándulások kapcsán jönnek csípőből tromfok. Teljes döbbenet szokta fogadni még csak a felvetést is, pláne ha a média felfokozta a hidegpánikot. Eleinte küzdöttem, hogy megéressem mily csodás a téli táj és a harsogó levegő, de idővel rájöttem, nem ez az én küldetésem.

Az én feladatom járni a természetet minden évszakban, meghirdetni a lehetőséget és szeretettel fogadni a csatlakozókat. Hogy voltak-e magányos túráim? Bizony voltak, de ez nem tartozott azok közé, sőt összesen heten léptünk aznap a túraösvényre. Már a buszról láttuk, hogy csodás időnek nézünk elébe és valóban, már Pilismaróton tiszta kék ég adta a hátteret. A Miklós-deák-völgy tavait már vastag jégréteg borította, amin szépen megült a 10-15 cm hó. Élmények sora ilyenkor a túrázás: elsőnek feltörni a szűz havat az jelzés mentén, résen lenni a kósza hógolyók miatt és fürdőzni a szikrázó napsütésben. Lehet, hogy jobban kell emelni a lábakat és hamarabb megizzad az ember, de lenyűgöző, ahogy a fák ágain megülő hó meseországgá varázsolja az erdőt. Nagy reményekkel kaptattunk fel hát a Hirsch-oromhoz és minden képzeletünket felülmúlta a kirstálytiszta időben elénk táruló panoráma. Nehezen jönnek ilyenkor a szavak és percekig csak a fényképezőgépek kattogása hallható. Aztán előkerült a házikolbász...
Derűsebb lélekkel indultunk tovább nem is sejtve, hogy lehet ezt még fokozni. Ugyanis, ahogy ereszkedtünk le a szentléleki pálos romokhoz az Ecset-hegyről, a Nap gondoskodó melege kényeztetett és jobban tapadt hógolyóvá is a nagy fehérség. :)
A kis történelem óra után még egy csepp lefele a Hoffman-kunyhóig, hogy egy újabb hegymenetben Dobogókő felé vegyük az irányt. A Szakó-nyeregnél már begyűltek a hófelhők, de a kis didergésért cserébe a gerincről ráláttunk a páratlan Dunakanyarra. Kissé elcsigázottan, de boldog mosollyal és forraltborral a kezünkben roskadtunk le a túristaház asztalaihoz, hogy hamarosan már előttünk gőzölögjön a tál vaddisznó pörkölt vagy babgulyás. Kis kajakóma után hamar megéreztük, hogy új erő költözik végtagjainkba, hogy a havazásban is lejussunk Kakashegyre. Dobogókőn csatlakozott hozzánk, betegsége ellenére, Süni, hogy vele együtt érjünk az erdészházhoz, ahol édesapám várt minket első körben egy kupica körtepálinkával. A nap folytatása már külön lapra tartozik. ;)

GALÉRIA

Végezetül köszönöm a kitartó túratársaknak ezt a különleges élményt, ami tőlük lett igazán kerek!