Lombbúcsúztató túra

2016. november 26. - Lombbúcsúztató túra

A 2016-os túraév záró kirándulásának reggele álmoskásan és köddel fogadott, de az Örs vezér terén már látszott, hogy csodás napsütéses időnk lesz. Öten szálltunk fel a buszra, hogy Maglódon rálépjünk a túraútra. Túravezetőnk Süni most se hazudtolta meg önmagát és hamar kiderült, hogy miről nevezetes eme városka. Túrakörünk névadójának gyökereit leltünk fel itt, hisz itt ismerkedtek meg egymással Petrovics Sándor szülei és innen költöztek át Kiskőrösre.

Tiszteletünket tettük az édesapa hajdanvolt mészárszékénél és a házaspár faragott szobránál. A katolikus templomhoz vezető utunk hangulatos fűzfasoros patakpart mentén vitt, sőt egy tanösvény segítségével megismerhettük Maglód történetét a honfoglalástól napjainkig. Nem maradt el a koszorús költőnk emlékművénél készült csoportkép sem és a Szarvas cukrázdában frissen kisült juhtúrós pogácsa adott erőt a dimbes-dombos táj meghódításához. Kellett is mert a túrajelzés több homokos domdhátra is felhágott, hogy utána újra levigyen a gödöllői táj völgyecskéibe és patakmedreibe. Egy-egy futóval és az erdei avarban motorokat hergelő természetrombolóval találkoztunk csupán.
Időközben felelevenítettük az év eseményeit, megterveztünk az évzárást és körvonalaztuk a 2017-es év túranaptárát.Egy újabb kaptató után megérkeztünk a vikkentházas Öreghegyre, ahol libákat terelő kis család vonta magára a figyelmünk. Tomival vállaltuk a küldetést, hogy egy kis kitérővel megkeressük a csúcskövet és leolvassuk a jelenlétet igazoló számot. A siker után beígért jutalomra még egy kissé várni kellett, de a győzedelmes isaszegi csata erdei emlékhelyén átszellemülve enyhítettünk gyomrunk korgásán. Az emlékezni vágyó utókor méltó zarándokhelyet hozott lére, mely ugyanolyan lelkülettel adózik a szabadságért harcoló magyar honvédeknek, mint a monarchikus eszméért harcba szólított oszták katonáknak. 1849. április 9-éjének fordulatait felidézve haladtunk tovább, hogy még egy utolsó "le-fel" után a Kálvária-domb tetején találjunk magunkat az előttünk elterülő Isaszeg alkonyba hajló látképével. A temetőn keresztül a városháza mellett vitt ki utunk a vasútállomáshoz, ahol a söröző és a lottózó sajátos hibridjében ürítettük ki korsóinkat és rögzítettük a túra során született jövőbeli elhatározásainkat. Köszönöm mindenkinek Süni, Gyuszi és magam nevében az egész évi lelkes túrárajárást, ígérjük, hogy jövőre sem leszünk restek a szervezésben és vezetésben!