Őszköszöntő a Börzsönyben

Vannak túrák, amik egyszerűen kerekek. Hogy mit értek ezalatt?
Azt, hogy csodás az idő, nagyszerű a társaság és egy pillanatra se foglalkozunk azzal, hogy hány kilométert tettünk meg vagy, hogy mennyi kaptató volt.
Ez úgy gondolom elsősorban a túravezető dicsérete, hisz a cél mindig ez. Azaz, hogy az egyszeri, természetbe vágyó ember kikapcsolódjon. Mert én ezt hívom kikapcsolódásnak a szó szoros értelemben. Hisz tényleg kikapcsolhatok, teljes bizalommal járhatom az erdőt és mezőt, egy pillanatra sem bizonytalanodok el a jelzések, a fáradság vagy a rossz hangulat miatt. A jó hangulatot pedig garantálta a csapat, amely ezúttal 16 főt számlált és nagyon vegyes összetételben, hisz a 10 éves kislánytól, az érettségizőn és a harmincasokon át a nyugdíjasokig terjedt. Számomra ez is szép szimbóluma annak, hogy a generációk igenis kijönnek egymással, a fiatalt inti az idős és az ifjonc motíválja az aggot, ahogy ez már több ezer éve bevált recept. A Nyugati pályaudvarról turistákkal tömött vonattal indultunk majd Kismarosnál buszra átszállva érkeztünk Szokolyára, ahol a helyi kármentőben hangoltunk a kirándulásra. A kék kereszt jelzés vitt ki a faluból és rövid, szántóföldek menti, szakasz után be az erdőbe. Az őszbe csavarodó levelek közt átszűrődő napfény melengette arcunkat és így értünk be Kóspallagra. Itt Tomiék kéktúra pecsét reményében kitértek a kisinóci túristaház felé mi pedig az épp bezárni készülő boltba feltöltekezve indultunk tovább immár az országos kéken Törökmező irányába. Utunkat pompázatos őszi kikericsek kísérték és némi emelkedő után szép fennsíkra jutottunk, ahol az aratásra váró fejnehéz napraforgótábla után barátságos lovak fogadták el kezünkből az almát. Törökmező újra kirándulók zajától volt hangos és hamar letettünk az éttermi ebédről is mikor kiderült lehet, hogy egy órát kell rá várnunk, de akadt még szendvics és mire végigjártuk a kis állatkertet, Tomiék is beértek minket. Továbbmentve a kéken újabb kaptató után már a Nagymaros feletti elnyújtott platón lépkedtünk és az uráli baglyok bajorországi visszatelepítésének esélyeit latolgatva költöttük el utolsó pihenőnket a Köves-mezőn. Szép kilátásban gyönyörködve ereszkedtünk le Nagymarosra és egy kis cukrászdázás után már a vonaton nyújtóztattuk lábainkat.
Nagyon szépen köszönjük Süni ezt a kellemes őszi túraélményt!