2016. április 9. - Bolondos túra

Kicsit didergősen gyűltünk össze nyolcan aznap reggel a Széna téren, de lelkesedésben nem volt hiány és a buszúton már a közelgő túrák rendjéről is szó esett. A budakeszi végállomáson egy kis termelői piac közepébe csöppentünk és befutott két környékbeli túratársunk is, akikkel kerek tízre nőtt a létszám.

A kötelező csoportkép után neki is vágtunk, hogy a fatelepnél hamarosan el is hagyjuk a várost, kiérve egy pár éve letermelt területre. A természet már szép ütemben hódítja vissza a tájat, úgyan a szél kissé tépázott minket, de azért a virágzó kökénybokrok látványa feldobta a hangulatunkat.
Az erdő, melynek fái között már kellemesebb volt a hőmérséklet, egész különleges hangulatot árasztott, hisz talaja nagyon köves, tápanyagban szegény, így a tölgyek alacsonyra, görbére nőnek rajta és a szokásos növényzet helyett mindenhol mohák és zuzmók borították az aljzatot.
Ahogy egyre beljebb vettük magunkat az erdőségbe, fokozatosan nagyobbra nőttek a fák, a cserjeszint szépen pompázott és az aljnövényzetben nagy számban tűnt fel a kisvirágú hunyor.
A túraösvény egy elhagyott kőbányát került meg és az erdészeti kerítés létráján keresztül egy újabb tarvágásos erdőrészre vitt, ahol a tönkök és magoncok között felfedeztünk néhány gumós nadálytövet. Az erdő- és vadgazdálkodás nyomai Páty határig kísértek, hol egy magasles, hol egy vadföld formájában.
A Mézeshegy nyaralói mellett baktatva értük el a főutat, hogy átkellve felhágjunk a telepített fekete fenyőktől díszlő mészköves domborulatra. Csodás kilátás tárult elénk Páty és Biatorbány felé és a kiépített pihenőhelyen el is költöttük turistaebédünket.
Megnyugodva, hogy az április mégse jártatja bolondját velünk és nem kell az esőkabátokat sem elővennünk, ereszkedtünk le a Főkút forráshoz, melynek vize táplálja a Mézesvölgyi-patakot és tőlünk se sajnálja a frissítő kortyokat.
A folytatásban összetalálkoztunk a közeli lovarda két jámbor paripájával és a kitett domboldalakban az elnyíló tavaszi héricsek mellett már ráleltünk egy-egy virágzó apró nősziromra, ami szintén védett.
Kellemes hangulatban, a hétköznapok búját-baját végképp magunk mögött hagyva érkeztünk be Biatorbágyra, először a kis vikkendházak között az M1-es autópálya alatt átkelve, majd a Kálvária kápolnájától kísérve a vasútállomáshoz, ahol hamarosan jött is a vonat, hogy bevigyen a Déli pályaudvarra.
Ez a könnyed tavaszi túra is megértette velünk, miszerint nem kell oly messzire menni azért, hogy kiszakadjunk a monotonitásból és ráhangolódjunk a természet türelmes ritmusára.
Köszönjük Süni a jó túraötletet és vezetést!