Petőfi túra

2017. március 11. - Petőfi túra

Minden évben örömmel készülök eme túrára, egyrészt a tavasz első fuvallata miatt, másrészt ünnepi hangulat ragad az emberre. Idén se volt ez másképp!
Amikor a Batthyány térre érkezvén megpillantottam a nemzeti szín, címeres lobogót, már tudtam csodás napnak nézünk elébe. Az összegyűlt társaság a HÉV út során 10 főre gyarapodott és ennyien vágtunk neki Szentendre szélső házai mentén a Kőhegynek. Hamar összeállt a zászlóvivők sorrendje az egész kirándulás idejére és némi dagonyázás után már szép kilátás tárult elénk Szentendre felé. Sokan választották aznap ezt a túraösvényt és szinte végig együtt haladtunk egy cserkészcsapattal is.
Nem tudjuk, hogy annak idején Petőfi Sándor mely úton jutott fel Vahot Imre társaságában, de biztos nem ezen a kellemes szerpentinen, hisz "iszonyú meredeknek" jellemzi a Kőhegyet. "Alföldi nézőpont", mondhatnánk, de letekintve Napoleon kalapjától rájöhetünk, hogy sziklát mászva valóban kihívás eme magaslat. A turistaház ismét családi melegségével, kiváló zsíroskenyereivel és palacsintáival várt minket, majd a jóleső pihenő után megtartottuk kis megemlékezésünket az emlékműnél. Ezévben a tíz éves Jázmin szívhez szóló Nemzeti Dal szavalata vitt közelebb Petőfihez. Köszönjük ezt az élményt! Túratársaságunk kedvét egy bejelentés is fokozta, hisz Rékáék elárulták, hogy gyermeket várnak. Némi napfürdőzés után emelkedett hangulatban indultunk lefelé Pomáz irányában, ahol utunkat virágzó somfa-bokrok szegélyezték, sárgán hírdetve a tavaszt. Már előre vártam a János-forrást, hisz ilyentájt már ki szokott bújni az avar közül a nemes májvirág. Üdítő halványlila szirmaival hívogatott most is mindenkit és biza nem maradt csodálók nélkül. Lassacskán felűntek Pomáz első házai és a hab a tortán most is a cukrászda volt, ahol mindenkit elöntött az a kellemes bágyadság, mely szélfutta pirospozsgás arccal párosult.

Én továbbra is hiszek a hagyományok megtartó erejében és a továbbadás ezen módjában! "A költő ha visszatér" találkozzon velünk még sokáig eme ösvényen!

Szabó Petykó

Évnyitó túra a Dunakanyarban

Furcsa a mai kor átlagembere, hisz piedesztálra emeli az egészségtudatos életmódot, de valamiért a legkézenfekvőbb művelésétől, a túrázástól idegenkedik. Rengeteg kifogást hallottam már az évek során, de leginkább a téli kirándulások kapcsán jönnek csípőből tromfok. Teljes döbbenet szokta fogadni még csak a felvetést is, pláne ha a média felfokozta a hidegpánikot. Eleinte küzdöttem, hogy megéressem mily csodás a téli táj és a harsogó levegő, de idővel rájöttem, nem ez az én küldetésem.

Lombbúcsúztató túra

2016. november 26. - Lombbúcsúztató túra

A 2016-os túraév záró kirándulásának reggele álmoskásan és köddel fogadott, de az Örs vezér terén már látszott, hogy csodás napsütéses időnk lesz. Öten szálltunk fel a buszra, hogy Maglódon rálépjünk a túraútra. Túravezetőnk Süni most se hazudtolta meg önmagát és hamar kiderült, hogy miről nevezetes eme városka. Túrakörünk névadójának gyökereit leltünk fel itt, hisz itt ismerkedtek meg egymással Petrovics Sándor szülei és innen költöztek át Kiskőrösre.

Őszköszöntő a Börzsönyben

Vannak túrák, amik egyszerűen kerekek. Hogy mit értek ezalatt?
Azt, hogy csodás az idő, nagyszerű a társaság és egy pillanatra se foglalkozunk azzal, hogy hány kilométert tettünk meg vagy, hogy mennyi kaptató volt.
Ez úgy gondolom elsősorban a túravezető dicsérete, hisz a cél mindig ez. Azaz, hogy az egyszeri, természetbe vágyó ember kikapcsolódjon. Mert én ezt hívom kikapcsolódásnak a szó szoros értelemben. Hisz tényleg kikapcsolhatok, teljes bizalommal járhatom az erdőt és mezőt, egy pillanatra sem bizonytalanodok el a jelzések, a fáradság vagy a rossz hangulat miatt. A jó hangulatot pedig garantálta a csapat, amely ezúttal 16 főt számlált és nagyon vegyes összetételben, hisz a 10 éves kislánytól, az érettségizőn és a harmincasokon át a nyugdíjasokig terjedt. Számomra ez is szép szimbóluma annak, hogy a generációk igenis kijönnek egymással, a fiatalt inti az idős és az ifjonc motíválja az aggot, ahogy ez már több ezer éve bevált recept. A Nyugati pályaudvarról turistákkal tömött vonattal indultunk majd Kismarosnál buszra átszállva érkeztünk Szokolyára, ahol a helyi kármentőben hangoltunk a kirándulásra. A kék kereszt jelzés vitt ki a faluból és rövid, szántóföldek menti, szakasz után be az erdőbe. Az őszbe csavarodó levelek közt átszűrődő napfény melengette arcunkat és így értünk be Kóspallagra. Itt Tomiék kéktúra pecsét reményében kitértek a kisinóci túristaház felé mi pedig az épp bezárni készülő boltba feltöltekezve indultunk tovább immár az országos kéken Törökmező irányába. Utunkat pompázatos őszi kikericsek kísérték és némi emelkedő után szép fennsíkra jutottunk, ahol az aratásra váró fejnehéz napraforgótábla után barátságos lovak fogadták el kezünkből az almát. Törökmező újra kirándulók zajától volt hangos és hamar letettünk az éttermi ebédről is mikor kiderült lehet, hogy egy órát kell rá várnunk, de akadt még szendvics és mire végigjártuk a kis állatkertet, Tomiék is beértek minket. Továbbmentve a kéken újabb kaptató után már a Nagymaros feletti elnyújtott platón lépkedtünk és az uráli baglyok bajorországi visszatelepítésének esélyeit latolgatva költöttük el utolsó pihenőnket a Köves-mezőn. Szép kilátásban gyönyörködve ereszkedtünk le Nagymarosra és egy kis cukrászdázás után már a vonaton nyújtóztattuk lábainkat.
Nagyon szépen köszönjük Süni ezt a kellemes őszi túraélményt!

Galéria

Szabó Petykó

2016.09.24

Pálosok nyomán túra

2016. szeptember 3. - Pálosok nyomán túra

Nagy kutatómunka előzte meg ezt a túrát, mert szerettem volna átadni a Pilis szellemiségéből valamit. Ezúttal a történelem során a Pilisben megtelepedő szerzetesekről és elsősorban a pálosokról akartam beszélni, így átgondoltam melyik helyszínen, mit mondjak.

Vaskapudöngető túra

2016. április 23. - Vaskapudöngető túra

Alapelveim közé tartozik, hogy "Rossz idő még nem tett tönkre túrát, legfeljebb emlékezetessé.". Nyílván vannak szélsőséges esetek, de alapvetően a természet része az azt formáló időjárás is, úgyhogy csak úgy lesz kerek a kép ha túrázás közben együtt éljük meg ezeket.
Túravezetőként természetesen mérlegelni kell a túracsapat ismeretében, hogy mi az, ami már sok lenne. Ilyen érzésem viszint nem támadt április 23-án reggel és akkor sem, amikor megláttam a túrázni vágyókat. Csupa edzett sportember, akiknek nem árthat egy kis tavaszi eső.
Örömmel láttam, hogy végre a szentkeresztiek és kakashegyiek is felhúzták a túracipőt és 20 fős létszámmal vághattunk neki a Pilis hegyének, illetve 21, hiszen Anikó Franci kutyája óriási lelkesedéssel tartott velünk, finom falatok reményében.

2016. április 9. - Bolondos túra

Kicsit didergősen gyűltünk össze nyolcan aznap reggel a Széna téren, de lelkesedésben nem volt hiány és a buszúton már a közelgő túrák rendjéről is szó esett. A budakeszi végállomáson egy kis termelői piac közepébe csöppentünk és befutott két környékbeli túratársunk is, akikkel kerek tízre nőtt a létszám.

2016. március 19. - Macskakereső túra

Bár mindig azt hangoztatom: Inkább kevés oroszlán, mint sok nyúl. Mégis kíváncsisággal vegyes izgalom kerített hatalmába, hogy mennyien nyitottak a túrámra, célba értek-e a meghívók, megosztások és hangulatkeltő képek. Ilyen gondolatokkal várakoztam a Batyin a számtalan túratársaság között és elnézve őket lassan megnyugodtam, hogy a turistaság örök. Balázs barátom mackóölelése után szépen érkeztek a többiek is és hatan szálltunk fel a HÉV-re.

2016. március 12. - Petőfi Sándor Eméktúra

Lépj ki a komfortzónádból és ott kezdődik az ÉLET!

Sokszor jut eszembe ez a mottó, amikor szombati túranapok reggelén fél 7-kor csörög a vekker, de megacéloz a tudat, hogy rengeteg élmény vár rám.
A Batthyány téren felbukkanva a metróból nem kellett sokat keresnem a túrára gyülekezőket, hisz mindenki eljött, aki jelezte. Örömmel köszöntöttem mindenkit és az újakat sorra bemutattam a veteránoknak.